این سنسور که عموما به نام فشنگی آب نیز شناخته می شود یک مقاومت  از نوع NTC  ( Negative Termal Coefficient ) می  باشد . این نوع مقاومت ارتباط و تاثیر پذیری مستقیم با دما دارد به نحوی که اگر دمای پیرامون آن افزایش یابد ، مقاومت آن کاهش می کند. روش کار این سنسور به این شکل است که ECU ولتاژ ورودی به سنسور می دهد( 5 ولت ) و سنسور بر اساس مقاومتی که در آن لحظه دارد که وابسته به دما است ، ولتاژ خاصی را به ECU  بر میگرداند که هر ولتاژ تعریف خاصی دارد و بیانگر دمای خاصی است . از آنجایی که سنسور دمای آب از نوع NTC میباشد ، اگر دمای آب بالا برود مقاومت آن کم می شود ، درنتیجه هرچه ولتاژ برگشتی به ECU  بالا تر و نزدیک 5 ولت باشد یعنی دمای آب موتور بالا تر است و  درصورت سرد بودن دمای آب موتور چون مقاومت سنسور بالا میرود  ولتاژ برگشتی به ECU  کمتر می شود و ECU  بر اساس آن ولتاژ برگشتی ، از دمای آب موتور اطلاع پیدا می کند .


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نوآموز دوره آموزشی وبلاگ ^_^ جوجه دانشجو ^_^ اهميت کتابخواني John GRAPHIC DESIGN مووی تن | Moviee10 آموزش رایگان سئو